måndag 8 maj 2006

Bantning, del 2


Diet?. © Emil Carlsson 2006

Bantningen går vidare och börjar ta över större delen av min tankeverksamhet. Jag har hela dagen vankat av och an och bara väntat på att få äta. Är det värt att låta magen knorra hela morgonen bara för att till lunch få äta en burk keso med ett kokt ägg till? För vissa kanske det är naturligt, men för min mage som främst är anpassad för stekta eller friterade godsaker känns det inte helt rätt.

Igår hade jag tankar på att ge upp, då hela dagen dominerades av en ihärdig huvudvärk och en maginfluensa-inspirerad mage rörde runt de grönsaker som valt att simma omkring därinne. Men viljestyrkan är starkare än jag ibland vågar tro. Jag fortsätter. I morgon ska jag få en morot till frukost. Med citron. Inget kaffe. Bara en morot. Med citron.

Inga kommentarer: