lördag 22 november 2008

Bowling, kyla och Calzone

Malin är och jobbar ikväll, hemma i Laxå. Hon är född serviceinriktad, så att få serva närmare 100 personer med matlagning, servering, bowling, städning och betalning njuter hon av. Att få göra något hon är bra på och som hon får uppskattning för är viktigt för henne, men den där arbetsplatsen är inte nyttig i längden, då det lätt kan ge stressymptom då man ska stå till tjänst med allt samtidigt.

Men nån gång då och då. Det skadar inte. Speciellt inte ekonomin. Eftersom hon och hennes bror drar till Miami i början på 2009 så är det gott med lite fickpengar, och eftersom jag ändå sitter rotad vid datorn så var det inget att tveka på när hon fick frågan av sin gamla chef däruppe.

Idag har jag jobbat så fruktansvärt att mitt huvud håller på att krokna. Har skapat, tagit bort, mixat, letat, klippt om, skapat igen, mixat, klippt, letat och mixat ner. I princip hela dagen. Den tiden av dagen jag inte gjort mina axlar ömma och mina ögon röda så har jag pusslat in servern i en garderob i hallen. Hoppas den får lite luft, stackarn.

Nu är det lite tystare i studion. Servern åkte ut, så jag slipper det oväsendet... Men kvar står ljudburken, den datorn jag använder i arbetet. I flera månader har jag haft en fläkt däri som har låtit som en jetmotor. Det är den ca 1 år gamla cpu-fläkten som redan gett upp. Den är nu utbytt till en jättekloss till kylfläns som saknar fläkt. Det lilla ingreppet gjorde jag igår eftermiddag. Kul att skruva lite i datorn igen, det var längesen man fick gå till angrepp med skruvmejseln!



Jag ska få belöning för mödan idag. Om en stund ska jag hälsa på hos John och Wibke som vill bjuda på hemlagad Calzone.

Inga kommentarer: