fredag 28 november 2008

MediaMarkt och Frida Hyvönen.

Igår överraskade Malin mig!

Hon hämtade mig som vanligt efter jobbet, men istället för att åka hem styrde vi kosan mot Skövde för att handla på MediaMarkt, som öppnade precis på dagen! Dessutom fick jag en 500-lapp inknutet i presentsnöre. Väl i Skövde väntade en överraskning till, vi skulle plocka upp två personer på tågstationen. Det visade sig vara min mycket gode vän Anders och hans tjej Linda, som jag faktiskt inte har träffat förut på grund av hennes stockholmska bosättning. Det hela blev en mycket lyckad eftermiddag, och trots att vi inte stannade så länge så hann min firma ändå köpa ny utrustning. Femhundringen hann jag inte köpa upp, men den ligger och väntar vackert i sitt snöre tills nästa gång vi åker dit!

Tack för en fantastisk eftermiddag, Malin, Anders och Linda!

Dagens musikspaning:

Vad är det egentligen som gör att den bedrövliga låten "Dirty Dancing" får spelas på radio ca 4 gånger per kanal och dag?

I början var det okej. En vacker melodi och ett sparsamt komp. Som man vill ha det. Men människans huvudklang och övertro på sin sångröst får mig nu, 50 lyssningar senare att vrida mig i plågor när de första pianoklinken hörs. Innan hon avslutar första meningen, "Love of my life, when I was a kid"... så har jag flugit från arbetsbänken och slagit av radion. Jag står inte ut med hennes röst längre.

Häromdagen skulle hon frambringa samma låt live i morgonpasset i p3. Intressant, tyckte jag och mina kolleger som förstår mina panikattacker och som själva ryser när den börjar spela.
Nu kanske vi får höra en mer spontan version som inte är sönderproducerad. Men nej, det första som händer är att hon får en tupp i halsen, och sedan låter lika illa som studioversionen.

Hon skyllde naturligvis på sjukdom. Det hade jag också gjort.
Ljudbevis här.

Det jobbiga är att det ju hörs att hon har en bra sångröst där under nånstans. Med sångcoach och några års radiotystnad skulle det säkert bli jättefint. Men just nu är det bara bedrövligt.

1 kommentar:

Lillskatan sa...

Det är du och Simon Cowell! *s*